Feeds RSS
Feeds RSS

2012. február 16., csütörtök

önmarcangolás...

Az utóbbi két napban, de talán az utóbbi két hétben folyamatosan azt próbálom kideríteni hol rontottam el, de leginkább az a kérdés foglalkoztat, hogyan hozhatnám helyre. Marci nevelésére gondolok. Az, hogy szófogadatlan még egy dolog, mert sokatoknál probléma ez, pedig próbálom azon értékek mentén nevelni, amit én kaptam otthonról. De a hisztijeivel végképp nem tudok, mit kezdeni...sajnos. Egy héten kétszer-háromszor tuti megtisztel vele, amikor megyek érte az óvodába. És ekkor semmi nem segít, az egész délutánunk, esténk el van rontva, mert semmi nem jó, csak nyávogva, hisztivel képes létezni, szótnemfogadással megspékelve. Őszintén szólva, tudom gyengeség, de tegnap már zokogtam, mert próbálok annyira jó anya lenni, amennyire lehet, próbálok persze nem túlzásokba esni, de az aranyközép utat megtalálni. De nem megy, legalábbis ezt mutatja a példa. Miért van az, hogy más gyerek öltözik egy mukk nélkül? Én meg minden reggel itthon vesződök vele. Már tv-t sem nézhet reggel, vagy csak nagyon keveset, mert gondoltam ezért nem öltözik, de nem. ma is könyörögtem érte, már azt kérdeztem, mit kéne tennem, ahhoz, hogy felöltözzön, de mint akinek elsétáltak otthonról, csak vergődött meztelenül az ágyán. :-(((( Esküszöm nekem veszekedni nem volt kedvem, csak mérhetetlen bánatot éreztem, hogy tán nem szeret engem a gyermekem? Az óvodai öltözködésről ne is beszéljünk...majdnem az összes gyerek öltözik magától ő meg nem. pedig tud, mert ha csoki, túró rudi be van ígérve akkor képes 5 perc alatt meztelenről téli szerkóba vágni magát. Na, de nehogy már egy hétköznapi dologért kelljen jutalmaznom egy 4,5 éves gyereket, mikor az öccse képes magától öltözni 2,5 évesen. 
Vagy például annyira hiányoznak napközben, igyekszem értük, mindig megpuszilgatom, elmondom hiányoztak, megbeszéljük öltözés közben, mi történt velük oviba-bölcsibe-ennek ellenére sikerül úgy érkeznem legalább kétszer egy héten, hogy hisztizik.....nagyon le vagyok keseredve. 
Hétvégén itt volt a nagyi és hát utána duplán kezelhetetlenek. (tudom lehet olvasod, nem szeretnélek megbántani-őszintén, én már nem harcolok semmi ellen, de a tényekhez hozzátartozik) Én nem tehetem meg napi szinten, hogy majdnem mindent megengedjek nekik, mert akkor lenne igazán őskáosz, de ezek után a hétvégék után én vagyok a rossz a fiaim szemébe. Két nap alatt megkaptam egy párszor, mert "Muca mama megengedte, Muca mama adott, Muca mama elvitt... És ilyenkor szar érzés, nagyon szar, mert olyan, mintha én rossz lennék.
Pedig esküszöm semmi lehetetlen szabály nincs a családunkban, amit ne lehetne teljesíteni, akár egy 2,5, akár egy 4,5 éves gyereknek. Reggel reggelizünk-normálisan, ebédkor ebédelünk és nem túrjuk a kaját, este vacsizunk. Persze sajnos  ahhoz, hogy ez így legyen szankciókat kellett bevetnünk-édesség csak délután van, mindenféle cukros löttyel egyetemben, mert különben nem esznek...lehet ez kegyetlenül hangzik sokak számára, de sajnos a cél szentesíti az eszközt. Vagy a játék, nem abból áll, hogy a gyerekszobába szétdobáljuk az összeset, hanem ami az óvodában is van, előveszünk egyet, és ha meguntuk helyre rakjuk. Nem egyszerű a 29. hétben a bomba támadást helyére pakolni, mert ők ezt nem teszik meg.
Szóval, ha bárkinek, bármilyen építő jellegű gondolata van szívesen veszem, mert én már a pszichológuson gondolkodom, és lehet először nekem kéne elmennem, hátha én csinálok rosszul valamit.
 

10 megjegyzés:

DuplaHá írta...

Zsú kitartást kívánok Neked, nem lehet egyszerű az életed, de ha egy picit is vígasztal, Bogi dettó...
Ő is hetente minimum kétszer képest eljátszani ezt a hisztizik mikor megyek érte az oviba, nem hajlandó semmit egyedül csinálni, de ha én öltöztetem az nem jó, mert én nem jól csinálom, birizgálja a zokni, nem jól áll a bugyija, a nadrágot túlságosan felhúztam neki és sorolhatnám, és ez szinte minden nap, és én sem tudom miért van ez, mit csinálok rosszul, aztán persze hazáig megy a duzzogás, aztán itthon kiveszekedjük magunkat, kérdőre vonom hogy miért kell így viselkednie stb. de konkrétan nem tudja megmondani hogy végülis mi baja van.
Én már annak is elkönyvelem, hogy tél van hideg van, szerencsétlenre ezer rongyot kell ráadni, és utálja már ő is, hogy ennyi cuccot kell felvenni.
Jah és mostanság a legújjabb, kb 1,5 hete csinálja, minden egyes este úgy viselkedik mint akinek elment az esze, röhög mint egy idétlen, öltözni azt nem öltözik, ökörködik, nem bírja abbahagyni a röhögést, és mikor megkérdezem tőle már komolyan és mérgesen hogy ugyan mesélje már el, mi az a nagyon vicces hátha én is tudok rajta nevetni, csak röhög és röhögve mondja hogy ő nem tudja...komolyan néha úgy érzem úgy viselkedik mint egy szellemifogyatékos, vagy nem is tudom mit mondjak már rá.
Bízzunk benne kinövik ezt, vagy lila gőzöm sincs.

Zsú írta...

Hencsi, akkor összeköthetjük Marcival.
Eleinte azt hittem a tv van ilyen rossz hatással rá. Nem nézték orrba szájba, de azért elég sokat. Mostanában szinte semennyit nem nézik és mégis!

Szivvi írta...

Zsú
kineziológusnál voltam tegnap, elsősorban Lili miatt. Ugyanezek miatt kb...csak nekem már az oviban is szóltak, hogy gond van a csajjal :( Amit én itthon ki tudtam szedni belőle hogy fél a haláltól...kicsit korainak gondolom..de aztán kiderült a kineziónál, hogy nagyon magányosnak érzi magát az oviban!! A fiúkkal szeretne játszani, de nem engedik. Az egyik lánnyal elég sokat veszekednek, erre kiderült, hogy nem tartja Lilit "lánynak", mert rövid a haja, ált nem szoknyában van..(nem túl régóta hord szoknyát és 2 hete nem jött el velünk a fodrászhoz, mert növeszti a sérót) szóval emiatt nekiállt terrorizálni a kisebb lányokat, veszekszik, nem pakol el, feketével rajzol megint...
Még hiányzik neki egy fiú, aki szept-től dec-ig járt velük (Angliában élnek), mert ő is kívülállónak érezte magát..
Szóval ezeket álmomban sem gondoltam volna, sztem valahogy próbáld meg faggatni, hogy miért ilyen.
Azt is javasolta, hogy soha ne "imádkozzunk" a gyereknek, kerek-perec mondjuk meg, hogy erre és erre ennyi időd van, meg tudod oldani, ügyes-szép-okos vagy! (arról nem szólt a fáma, mi van ha mégse teszi meg...) mindig karakánnak kell lenni, de nekünk is azt kell éreznünk/sugallnunk, hogy mi ezt totál komolyan gondoljuk/vesszük. Ha hiszti van, menjünk el onnan és semmiképpen ne forduljunk meg, ha látja, hogy ezzel nem ér el semmit, abbahagyja (monnyuk azt is mondta, hogy ez ált 4-5 alkalom lesz, mire megtanulja)
szóval ezt tudom most mondani, a nőcinek nincs gyereke :) nálunk meg majd most kezdjük....majd beszámolok :)
kitartás

DuplaHá írta...

Ez éredekes Szivvi amiket mondtak Nektek Szivvi. néha én is már úgy vagyok vele elvinném vmi szakemberhez Bogát, de eddig nem épp túl sok bizodalmam van bennünk, legalábbis akinél mi voltunk egyenlő a 0-val...
Mondjuk Bog alapjában véve szót fogad, pláne mióta jöttem a kukás zsákkal és összeszedtem egy rakás játékát és eldugtam, kapott már belőle vissza, mikor ügyesen összepakolt maga után, de pár napja ez megen el van felejtődve és megen kupi van a sarokjában a játékok közt...
Oviban úgy panasz nem volt rá, max a legutóbbi h nem öltözik meg pofákat vág...hát a nem öltözik, az egy dolog, azt nem sikerült kideríteni mire értik, mert a kabát sapka sál nálam nem számít bele az öltözésbe, a cipőjét meg már felveszi...a pofavágás az meg megen más tészta, ő ilyen, ez van. :D
rajzolni viszont nagyon szinesen rajzol, sőt, már inkább néha az izgat hogy túl szinesen, van hogy egy paci mindenféle szinűre van színezve, de véletlen sem olyanra amilyennek lennie kell, meg folyton szivárványt szinez színes ceruzával... :D

Arielle írta...

Kedves Zsu! Alapjáraton nem rossz a módszered. Nem gondolom, hogy pszichológushoz kellene fordulnod ezügyben. Több dolgot javaslok: az egyik, hogy egy amolyan, gyere, te már igazán nagyfiú vagy, hogy anya elmondjon neked fontos dolgokat- esti lefekvés előtti beszélgetésben a legőszintébben elmondani, nyilván a gyerek értelmi szintjén, hogy ha ő így viselkedik, az neked nem esik jól, mert a többi kisgyerek szülői és az óvónő emiatt rosszabb anyának gondol( ez nyilván nincs így)...h te megtanítottad, hogy kell szépen öltözni, viselkedni, és rosszulesik, hogy ő nem fogad szót neked, mikor te jót akarsz neki. Ha pedig rád nem hallgat, akkor azt javaslom, hogy az apja menjen érte az oviba, vagy legyen egy apa-fiú elbeszélgetés, amolyan azért tudja, h hol a helye,(nem lelki pofonra gondolok nyilván, hanem h érezze, ezzel nem tanúsít tiszteletet a szülei felé)hogy a szüleinek engedelmeskednie kell. És persze mindezek mellett türelem.

Zsú írta...

Köszönöm a tanácsokat, igyekszem megfogadni!

Igazából oviba szívesen jár. És az oviból sem hallottam vissza még semmi féle panaszt,s őt ha érdeklődtem akkor már-már minta gyereket rajzoltak le nekem. Lehet ez a gond, hogy ott ő az egyik legkisebb korosztályilag és lehet nem tudja kiadni a feszültségét...és itthon megteszi. De most lesz majd az éves szóbeli értékelés aztán kíváncsi leszek. Meg persze próbálom nem elfelejteni, hogy Sebi jövetele is biztosan közrejátszik, mert bár puszilgatja a hasam, meg látszik, hogy várja, de lehet egyben nyomasztja is.
Rajzával nincsen gond. Sőt fiúhoz képest szépen rajzol, színezni is elkezdett mostanság. No meg a betűk érdeklik nagyon meg a számok.

Brigi írta...

Zsú
A hiszti és társai miatt mi 2 hónapig jártuk pszichonénihez, aki megállapította, hogy a gyerekkel abszolút minden rendben van... késői dackorszak, ha pár hónapon belül nem enyhül hívjam... enyhült. Van még, de közel sem olyan intenzitású, mint eddig.
A többiből nem csinálok ekkora problémát... öltözni nem akar... így a felét én adom rá (van mikor az egészet), a rendrakás meg... én pakolok főleg, általában úgy hogy egy bizonyos játéktípust (pl legók, autók, vonatok) rábízok a maradékot meg megcsinálom... ez tökre bevált,mert ha csak annyit mondtam hogy az egészet pakolják össze, na akkor minden maradt a régiben, de így tök rendben tartjuk a gyerekszobát- együtt. (és igen, előfordult az is hogy tök magától MINDENT elrámolt, és letörölte a port, és bevitte a morzsaporszívót és ki is porszizott-mondjuk az eredmény az minden volt csak pormentes nem :D).
Most épp megkértem hogy a szétvágható gyümiket szedje csak össze (van még földön egy b..t nagy kirakó-darabokban, ruhák, formaillesztő), az kész, és most magától összeszedte a kirakót is :D igen büszke vagyok :)

Szóval kitartás :) más ötletem nincs :)

Zsuzsi írta...

Zsú, sajnos nagyon megértelek és együttérzek, ugyanis Pankával ugyanezek a problémáim. A mi családunkban is próbálunk olyan nevelési elveket követni, olyan normákat, értékrendet adni a gyerekeknek, amilyeneket otthon mi is kaptunk. Sajnos nekem egyre kevesebbszer sikerül következetesnek maradnom Pankával. Nálunk is hetente többször (van, hogy naponta) hisztizik. Nem fogad szót! Ez a legrosszabb. Az oviban nincs gond vele komolyabban. Ő olyan irányító típus inkább. Van egy bandája 3 csajból áll... senkivel nem játszanak szívesen. Ezt nehezményeztem, megbeszéltük, azóta mással is játszanak. De pl. itthon öltözik ha megkérem, oviban meg áll, mint a fogas... Szóval vannak vele problémák. Az én módszerem a leszarom módszer. Egyszerűen nem tudok mit kezdeni vele. Kezd rájönni, hogy a hiszti nem hat. Úgy döntöttem, megvárom, míg eljut az agyáig. Apa nálunk alig van itthon, ha itthon van, akkor is tanul vagy dolgozik, úgyhogy ált. nekem kel küzdenem velük. Ez van! Fel a fejjel, nem vagy egyedül!

4Gyerek írta...

Zsú, sokban eredhetnek a problémák abból is, hogy az oviban "minta" gyerek. de ezt egy szuper pedagógusnak lehet csak észrevenni, sajna azokból egyre kevesebb van mindenfele.
Unokatesóm volt ilyen, otthon kezelhetetlen, bölcsiben pedig a nagy példakép. Aztán kiderült, a gyerek nem érezte ott jól magát (na jó, ő még 2 éves sem volt, szal merőben más eset), beállt az ablak elé, s álló nap várta anyját. Csoda, hogy nem volt baj vele?
Gézengúz is folyamatosan az elit magatartású gyerekcsoport élére van helyezve. De ő is napi szinten vágja a hisztit: oviban öltözésnél, buszban, itthon...szal ahol alkalmat lát, megy a cirkusz. Persze ahol lehet, leszarom, itthon szépen beküldöm a szobájába, bár mostanság nem igazán használ ez sem.
sok okosat én sem tudok mondani, hátha 1-2-3 hónap s megoldódik (bár igazad van, akkor lesz újabb ok, Sebi babó személyében).
kitartás.....a hiba nem is bíztos benned van. azaz ha van is, a türelmeddel max.

SzKriszti írta...

A gyermek dolga az, hogy feszegesse a határait (fejlődik általa az én-tudat), a szülőé pedig az, hogy betartassa a határokat (és megtanítsa, hogy nem mindig a könnyebb út a helyes). A túlzott szülői engedékenység kevesebb hisztivel jár... de ettől még nem lesz jó módszer. A konfliktus nem annak a bizonyítéka, hogy valamit rosszul csinálsz, bármennyire is rossz érzés! Kitartás!!!